KT Bem József Általános Iskola
6200 Kiskőrös, Vasvári Pál u. 2.
Tel:78/312-684
e-mail: bem.iskola.kiskoros@gmail.com
Ünnepélyes tanévnyitó: 2018. augusztus 31. 18:00 (péntek)

 

NTPemet logo szines jpegemmi color cmyk 6

Beszámoló A „Csodálatos Föld” című pályázat eredményeiről

A KT Bem József Általános Iskola a 2016-2017. tanévben „Csodálatos Föld” címmel nyert pályázatot. (NTP-MTTD-16-0132) A természettudományos program során 12-14 éves tanulók vettek részt robotika, természetismereti és matematikai-logikai műhelyeken. A robotika foglalkozásokat Papp Györgyi, a matematikai-logikai foglalkozásokat Muhariné Martin Mária és Szenohradszkiné Kákonyi Gabriella, a természetismereti foglalkozásokat Madarász Boglárka, Szenohradszkiné Kákonyi Gabriella és Lasztovicza László tartották.

A pályázat eredményeként megvásárolhattuk a LEGO játékai közül a Mindstorms EV3 csomagot, amelyből programozható robotokat lehet építeni.

A robotika műhely 30 órát magában foglaló foglalkozásain nemcsak robotot építettünk, hanem megismerkedtünk a beépített érzékelők működésével is. Bevezettük a gyerekeket a robotprogramozás világába, korosztályuknak megfelelő korszerű programnyelvet ismertek meg. A számítógépen megírt programot robotok segítségével élőben szimuláltuk, ami igen látványossá, élvezetessé tette a foglalkozásokat. Az év végi diáknapon bemutatót tartottunk iskolánk többi tanulójának is.

Mindezek pedagógiai szempontból igen hasznos tevékenységek voltak, hiszen rendkívüli módon fejlesztették a kreativitást, algoritmikus gondolkodást, matematikai és digitális kompetenciát.

A közös munka kiválóan alkalmas volt a társas kapcsolatok fejlesztésére is. Nem utolsó sorban a továbbtanulási irányokat is motiválhattuk.

A matematikai-logikai foglalkozásokon a gyerekek logikai játékokkal játszottak. Ezek olyan fontos képességeket fejlesztettek, mint pl. a megfigyelés, a gondolkodás, lényegkiemelés, elemzés, összehasonlítás, előrelátás, tervkészítés, folyamatban való gondolkodás, képzelet, kreativitás, idővel való gazdálkodás. Mindemellett a játék együttműködésre, a másik gondolkodásába, helyzetébe való beleélés tanulására is nevel, miközben nyerésre, és ennek érdekében erőfeszítésre ösztönöz, olykor a vereség elviselésére is tanít. Megtanultak ismertebb és kevésbé ismert játékokat (malom, dáma, sakk). A foglalkozások több témában is zajlottak. A gyerekek költségvetést készítettek, a takarékoskodás módjait tervezték meg, ez nagyban segítette őket a gyakorlati életre való felkészülésben. Végeztek méréseket, becsléseket, testeket és vármaketteket is készítettek, melynek során térlátásuk, és kézügyességük is fejlődött.  A program részeként matematikai versenyen vettek részt.

A természetismereti műhelyfoglalkozások során a tanulók csoportokban dolgoztak az iskolában, foglalkozásonként különböző témákat dolgoztak fel játékos formában: madárvédelem a ház körül, „nemszeretem állatok”, gyógynövény-és fűszernövény ismeret, környezetvédelmi ismeretek, általános természetvédelmi ismeretek. A gyerekek talaj-és vízvizsgálatokat végeztek és sztereomikroszkóppal vizsgáltak állati és növényi részeket, és együtt ellenőriztük az udvaron elhelyezett madárodúkat. Május 3-án a csoport az izsáki Kolon-tóra kirándult, ahol Németh Ákos, a Kolon-tavi Madárvárta szakmai vezetője tartott nekik előadást illetve foglalkozást. Ennek során a gyerekek madárgyűrűzésen vettek részt, illetve megismerték a tó növény-és állatvilágát.  A természetismereti foglalkozások segítették a gyerekeket a természethez, az „élőhöz” való pozitív hozzáállás kialakításában, a későbbi pályaorientációban. Az alkalmazott módszerek pedig erősítették a tanulók kutatási, szintetizálási, lényegkiemelési képességeit.

Április 11-én kiránduláson vett részt a csoport: ennek során a Mercedes- Benz kecskeméti gyáregységébe tettek üzemlátogatást, valamint a Planetáriumban és az Arborétumban bővíthették természettudományos ismereteiket.

Május 12-14-ig a gyerekek Kisoroszin háromnapos táborban voltak, ahol ugyancsak természetismereti foglalkozásokon vettek részt. Ezúttal ők maguk is segíthettek a madárfogással és –gyűrűzéssel kapcsolatos munkálatokban. A programok között szerepelt még a környék állatainak és növényeinek határozása, távcsöves megfigyelés, és bagolyköpet vizsgálat. A tábor legfontosabb célja – hogy a gyerekek a természetről, a természetben tanuljanak, tapasztaljanak meg minél többet -  jól teljesült.

 

ntp-mttd-16--01...
ntp-mttd-16--0132_testek ntp-mttd-16--0132_testek
ntp-mttd-16-013...
ntp-mttd-16-0132_arbortum ntp-mttd-16-0132_arbortum
ntp-mttd-16-013...
ntp-mttd-16-0132_diknap ntp-mttd-16-0132_diknap
ntp-mttd-16-013...
ntp-mttd-16-0132_felfedez koffer ntp-mttd-16-0132_felfedez koffer
ntp-mttd-16-013...
ntp-mttd-16-0132_matekverseny1 ntp-mttd-16-0132_matekverseny1
ntp-mttd-16-013...
ntp-mttd-16-0132_matekverseny2 ntp-mttd-16-0132_matekverseny2
ntp-mttd-16-013...
ntp-mttd-16-0132_mikroszkp ntp-mttd-16-0132_mikroszkp
ntp-mttd-16-013...
ntp-mttd-16-0132_programozs ntp-mttd-16-0132_programozs
ntp-mttd-16-013...
ntp-mttd-16-0132_rhangol ntp-mttd-16-0132_rhangol
ntp-mttd-16-013...
ntp-mttd-16-0132_rnyjtk ntp-mttd-16-0132_rnyjtk
ntp-mttd-16-013...
ntp-mttd-16-0132_robotpts1 ntp-mttd-16-0132_robotpts1
ntp-mttd-16-013...
ntp-mttd-16-0132_robotpts2 ntp-mttd-16-0132_robotpts2
ntp-mttd-16-013...
ntp-mttd-16-0132_rovarvizsglat1 ntp-mttd-16-0132_rovarvizsglat1
ntp-mttd-16-013...
ntp-mttd-16-0132_rovarvizsglat2 ntp-mttd-16-0132_rovarvizsglat2
ntp-mttd-16-013...
ntp-mttd-16-0132_tbor1 ntp-mttd-16-0132_tbor1
ntp-mttd-16-013...
ntp-mttd-16-0132_tbor2 ntp-mttd-16-0132_tbor2
ntp-mttd-16-013...
ntp-mttd-16-0132_vetlked ntp-mttd-16-0132_vetlked
ntp-mttd-16-013...
ntp-mttd-16-0132_vrmakett ntp-mttd-16-0132_vrmakett
ntp-mttd-16-013...
ntp-mttd-16-0132_vzvizsglat ntp-mttd-16-0132_vzvizsglat
ntp-mttd-16-013...
ntp-mttd-16-0132_zemltogats ntp-mttd-16-0132_zemltogats

 

 

  • Járási tantárgyi versenyek iskolánkban

    A KT Bem iskola által szervezett járási tantárgyi versenyek eredményei Járási matematika verseny 2017.     Eredmények  Alsóban a verseny első 6 helyezettje     1. osztály       Elérhető: 29 pont       Hely Név Iskola Pont Idő 1 Pozsgai László Bem 25 11' 2 Szabadi Csenge Fülöpszállás 24 12' 3 Horváth Botond Soltszentimre 22 18' 4 Dobos...

    Bővebben...:...

  • Alsós tantárgyi verseny

    A KT Bem József Általános Iskola 2017. évi alsós tanulmányi versenyének eredményei: Matematika 1.évfolyam         1. helyezett   Pozsgai László 1.b 2. helyezett   Csík Ákos   1.c   3. helyezett   Pöschl Dávid   1.a   2.     évfolyam 1. helyezett    Hirsch Diána   2.c 2. helyezett    Varga Noa    2.a 3. helyezett     Schmidt Dorina   2.c 3.    ...

    Bővebben...:...

  • Rajzverseny

    „Adj vért, és ments meg 3 életet!” A KT Bem József Általános Iskola rajzpályázatot hirdetett a Magyar Véradók Napja alkalmából alsó és felső tagozatos iskolások számára. A pályázat célja volt, hogy a jövő generációinak figyelmét felhívni – már gyermekkorban – a véradásra, annak értékére,...

    Bővebben...:...

  • KT történelem verseny

    Térségi történelem verseny Október 27-én rendeztük a térségi történelem versenyt. Csapatok érkeztek Csengődről, Kecelről, Fülöpszállásról és Kiskőrösről (8 csapat). A verseny témája: Széchenyi István és kora. Idén Széchenyi-év van, ezért rendeztük. Közösen szerveztük a Kiskőrösi Közúti...

    Bővebben...:...

  • Márton-nap

    Meghívó  

    Bővebben...:...

  • OVI-ANGOL

    Ovi-angol NAGYCSOPORTOS óvodásoknak januártól a Bem iskolában.    

    Bővebben...:...

  • HATÁRTALANUL (HAT-16-01-0674)

        A " Határtalanul" program keretében az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő támogatásával a Bem József Általános Iskola 45  hetedik osztályos tanulója és 5 pedagógusa szeptember 20-24 között Erdélybe kirándulhatott.   Előkészítés: Diákok és tanárok nagy izgalommal várták, hogy elkezdődjön a...

    Bővebben...:...

Our website is protected by DMC Firewall!